logo_small1 transparant.png

Yogavormen

Hatha Yoga

Yin Yoga

Duif 1.jpeg

Vinyasa Yoga

Yin Yoga richt zich op het versterken en het versoepelen van het dieperliggende weefsel; fascia (bindweefsel), pezen en banden. Door poses langer aan te houden (ca. 2 tot 5 minuten), komen spieren tot rust waardoor de dieperliggende lagen bereikt kunnen worden.

Yin yoga zorgt ervoor dat fascia, pezen en banden soepel blijven, wat op de lange duur vele voordelen oplevert; een groter bereik in je bewegingen (flexibiliteit) en een vrijere stroom van energie.


Yin Yoga heeft een diepe stimulerende, kalmerende en bevrijdende werking. Het is een ideale aanvulling op alle andere meer dynamische vormen van yoga en is geschikt voor iedereen die op zoek is naar ontspanning, introspectie en een lekkere lichaamsstretch van top tot teen. Je hoeft geen ervaring te hebben en je hoeft ook niet soepel te zijn.

Vinyasa Yoga is een dynamische vorm van yoga, waarbij verschillende houdingen (asana’s) in vloeiende (opeenvolgende) bewegingen aan elkaar worden verbonden op het ritme van je ademhaling (vinyasa). Er ontstaat flow omdat je volledig ingaat op de vloeiende stroom van de houdingen en de ademhaling. Hierdoor ontspan je en maak je spanningen en energie vrij. Bij deze vorm van yoga ligt de nadruk meer op dynamiek en kracht.


Grenzen worden op een intensieve maar wel bewuste manier opgezocht en verruimd. Het lichaam wordt van binnenuit opgewarmd wat een reinigend effect heeft op de klieren en het zenuwstelsel, daarnaast zorgt dat ervoor dat spieren en gewrichten gemakkelijk soepel worden. Door middel van inspanning en de focus op de ademhaling, kun je meer ruimte scheppen en innerlijke rust ervaren.

Hatha Yoga is een rustige vorm van yoga. De lessen omvatten meditatie, ademhalingstechnieken (pranayama), yogahoudingen (asana’s) en diepe ontspanning (yoga nidra). De lessen zijn voor beginners en gevorderden. Je hoeft niet lenig te zijn om yoga te beoefenen. Je kunt ieder moment instromen. Yoga is niet zweverig.

Door het met aandacht doen van de yogahoudingen wordt het stiller in jezelf. Je versterkt alle spieren, de gewrichten en de wervelkolom. De organen worden gemasseerd en gaan beter functioneren. Je zenuwstelsel komt tot rust. Door het loslaten van geestelijke en fysieke spanningen, voel je je energieker en lekker(der) in je vel.
De ademhaling speelt een grote rol tijdens het uitvoeren van de houdingen. De ademhaling verdiept de houdingen en helpt je om je niet mee te laten slepen door gedachtes.

 

De les eindigt met een eindontspanning. Diepe ontspanning zorgt ervoor dat je je rustiger en krachtiger voelt, beter slaapt en minder piekert. Het helpt je ook om dichter bij de stilte, kracht, rust en liefde in jezelf te komen.

 
 

Hormoon Yoga

Hormoonyoga is cadeautje voor iedere vrouw. Deze vorm van yoga is geschikt voor vrouwen met pms, een kinderwens, (vervroegde) overgang en andere hormonale klachten. Als je overspannen bent of burnout klachten hebt, kan hormoonyoga ook effectief zijn.Bij hormoonyoga ligt de focus op de hormoonklieren. De hormonen kunnen in balans komen zodat klachten kunnen verminderen, verlichten of verdwijnen.

 

Daarnaast worden de vitaliteit en kracht verhoogd.De lessen omvatten  Chi Gongseries, zonnegroeten en de dynamische Fusionhormoonyoga van Sylvia Mullaart, mede gebaseerd op de klassieke hormoonyoga van Dinah Rodrigues. Er is veel aandacht voor ontspanning aangezien stress een belangrijke oorzaak kan zijn van hormonale disbalans.Ook als je geen klachten hebt is hormoonyoga fijn, omdat het de vitaliteit en kracht verhoogt. Het helpt je om lekker(der) in je vel te zitten en om heerlijk te ontspannen.

Zwangerschaps Yoga

Zwangerschapsyoga is yoga die je voorbereidt op de zwangerschap, de bevalling en moeder zijn. De traditionele houdingen lenen zich perfect ter voorbereiding en als inleving. Het maakt je vertrouwd met de capaciteit van het lichaam en het natuurlijke vermogen leven voort te brengen. De oefeningen brengen je dichter bij jezelf, de baby, je intuïtie, en je partner.
Het is een prachtige manier van samen brengen en het nieuwe leven te verwelkomen en een fijne zelfverzekerde start te maken met je gezin.

De adem dient als dragende kracht en zal je meer bewust en vertrouwd maken van je lichaam, de adem laat zien waar ruimte is, hoe je met behulp van de adem ruimte maakt, je verkent de kracht van de adem en je leert hoe de adem helpt dieper te ontspannen en dichter bij jezelf te zijn.

De partner is onmisbaar bij de bevalling, ter ondersteuning, maar zeker voor vertrouwen en als hulp en toeverlaat, we gaan uitleggen hoe je haar optimaal kan bijstaan. Eens per maand zullen alle oefeningen en technieken samen met de partner worden geoefend.

Aroma Yoga

Aroma Yoga is een yogales waarbij je bij de meditaties en de yogahoudingen etherische oliën gebruikt. Net als yoga zijn etherische oliën duizenden jaren oud. Met behulp van de 100% pure oliën van Young Living, kun je je yoga en meditatie practice nog meer verdiepen. De oliën ondersteunen je op mentaal, emotioneel, fysiek en spiritueel vlak.

 

Etherische of essentiële oliën zijn vluchtige, olie-achtige bestanddelen van struiken, bloemen, bomen, heesters, harsen en zaden. Deze aromatische vloeistoffen worden beschouwd als de levenskracht, de Chi, de prana, van planten en worden gewonnen door een stoomdestillatie proces of door middel van compressie.

We starten de les met een korte meditatie. Vervolgens word je door een serie yogahoudingen geleid met korte pauzes tussen de verschillende houdingen als we de oliën aanbrengen. 
 

Aroma Yoga is voor iedereen! De les is voor alle niveaus en de oliën zijn heerlijk.
Als er klachten zijn of als ik ergens rekening mee kan houden, dan hoor ik dat graag bij aanmelding

Yin Yang Yoga

Kundalini Yoga

Yin Yang Yoga voor innerlijk balans, flexibiliteit en kracht.

 

Yin Yang Yoga is een onderzoek van binnenuit, een nieuwsgierige reis langs ons fysieke, mentale en energetische lichaam. Door de combinatie van twee yogastijlen in één les, Yin en Yang, is het doel de energie in balans te brengen door de afwisseling van een actieve dynamische flow en zachte rustige houdingen.

 

Yin heeft in haar verstilling invloed op ons dieper liggend bindweefsel, gewrichten, meridianen en het energetisch systeem. We geven onszelf letterlijk de tijd en ruimte om innerlijke groei te bevorderen, emotionele blokkades te verlichten, en de energetische circulatie te verbeteren.

 

Yang staat voor zijn dynamiek waar een ritmische aaneenschakeling aan houdingen invloed heeft op het versterken van onze spierkracht, fysiek stimuleren van de organen en bloedsomloop, bevorderen van evenwicht en flexibiliteit en het vergroten van ons uithoudingsvermogen.

 

Een persoonlijk balans en flow vinden is niet altijd even gemakkelijk, verbonden voelen met jezelf door zelfbewustzijn en zelfliefde is de een mooie uitdaging. Yoga is daarvoor een prachtige vorm om op de mat spelenderwijs je fysieke, mentale en emotionele zijn te onderzoeken, aanschouwen en spiegelen.

Mira’s lessen zijn speels, flowing, verbindend en grondend met als leidraad Chinese geneeskunde, Ayurveda en de vijf elementen. 
“De mat is jouw persoonlijk laboratorium voor het dagelijks zijn” - Mir Yoga Flow. 

Kundalini Yoga 24-13

 

Deze Kundalini Yoga les biedt tal van tools die het lichaam stimuleren om vastgezette spanning los te laten. De toegankelijke yoga en meditatie oefeningen in combinatie met specifieke ademhalingstechnieken geven een reactie op de klieren en het zenuwstelsel. Zo kom je meer tot jezelf en in balans.

 

Deze les is toegankelijk voor iedereen en behoeft geen eerdere ervaring.

 

Kundalini Yoga 24-13

 

During this Kundalini Yoga class you will learn many tools that stimulate the body to release locked up tension. The yoga exercises in combination with specific breathing techniques work directly your glands and nervous system. This allows you to come to yourself and be more in balance. The class is accessible for everyone and does not require previous experience. All our classes are in English if there are non-dutch students.

 

Specifics

Er wordt lesgegeven door liefdevolle docenten aan kleine groepen waarbij er ruimte is voor persoonlijke aandacht en begeleiding

  • Grey Pinterest Icon
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon

Leef Yoga 
Jessica van der Slot
Derde Oosterparkstraat 86
1091 KB Amsterdam
info@leef-yoga.nl
​© 2020 Leef Yoga 

Designed by Hazelnoot Creative © 2020